Ir directamente a la información del producto
1 de 13

WVSport Oakes Zapatillas de running cruzadas

WVSport Oakes Zapatillas de running cruzadas

Precio habitual $99.00
Precio habitual Precio de oferta $99.00
Oferta Agotado

Nuestras notas

Desarrollado para Fiona Oakes, cuatro veces poseedora del récord mundial.

Construido para llevar los entornos de carrera más extremos experimentados por Fiona desde el desierto del Sahara hasta el Polo Norte. Las zapatillas Oakes Cross Running se crearon para carreras de montaña exigentes. Las suelas de inyección de caucho Vibram brindan tracción y durabilidad con gran agarre. La parte superior soldada balísticamente creada con materiales avanzados Lyliane 3DMX resistentes a la abrasión puede soportar el castigo del trail running.

Carbono neutro, vegano y elaborado de forma ética.

El 10 % de las ganancias se destina al Santuario de animales Tower Hill Stables de Fiona.

#CorrePorAlgoMásGrande

Parte superior avanzada soldada balísticamente resistente a la abrasión, resistente al agua y transpirable creada con materiales Lyliane 3DMX.

Suelas de inyección de caucho Vibram para tracción y durabilidad con gran agarre.

Tacos de suela de 32 x 5 mm de profundidad que permiten tracción en todo terreno

Sistema de construcción Speed ​​Lace para cordones rápidos y cómodos con una bolsa de almacenamiento en la lengüeta Tipo de corredor: Marcha neutra Diferencial de caída de 10 mm Ajuste de ancho D

Plantillas de EVA extraíbles para brindar soporte en el antepié y el mediopié.

    Ética y Sostenibilidad

    Este producto está certificado como carbono neutro.

    Se entrega a través de nuestra cadena de suministro neutra en carbono en envases de papel y cartón.

    Puedes devolverlo gratis durante 365 días con nuestro servicio de devoluciones sin papel y carbono neutro

    Utilice nuestro servicio de devolución para reciclar cuando este producto esté al final de su vida útil.

    Siempre y para siempre vegano

    Hecho en Italia

    Lea más sobre nuestra Ética y Sostenibilidad

    Ver todos los detalles

    Customer Reviews

    Based on 32 reviews
    59%
    (19)
    19%
    (6)
    6%
    (2)
    9%
    (3)
    6%
    (2)
    H
    Hannes H. (Germany)
    Top Schuhe für weichen Untergrund

    Für Läufe in Wald und Wiese perfekt. Für harte Untergründe auf längeren stecken unangenehm, da keine Dämpfung. Also genau wie erwartet. Dazu sehr gut verarbeitet. Super Schuh.

    D
    David B. (United Kingdom)
    Great Trainers, great company

    This was my second pair of running trainers. The first pair lasted well until the sole became damaged and started letting water in (admittedly this was after a fair amount of wear and tear, but not as much as I would have expected). I contacted WVS and asked if something could be done. They replaced the trainers with a new pair. Amazing!

    The trainers themselves are comfortable and to be honest, I use them as my general purpose footwear. They are good for sport, although I do find the method of tying not quite as good as laces. They are robust, look good and responsibly produced. The price is fully justified.

    F
    Fabien (France)
    Disappointed

    I've had several of these shoes in the past and loved them. Got these new ones and it already broke:(

    Hi Fabien,

    I am so sorry this happened. For your peace of mind and as an assurance we say to all our customers that if AT ANY POINT you are not happy with your purchase from us for any reason just let us know. We will always refund, replace or try to repair any purchase you make with us.

    For example we can send a replacement pair of these trainers straight out to you. Please when possible kindly let us know how you would like to proceed and if we can help you any further.

    Just click reply back to the email we just sent to you.

    Speak soon

    Will

    J
    Joseph G. (United States)
    Less than okay shoes

    The shoes themselves are okay, not spectacular or amazing. They work and are of okay quality. The tongue of the shoe is fraying and some of the logos on the shoe have already fallen off due wearing the shoes. I wear them everyday, but I don't hike or run or even walk that much. For $120 I was expecting something better for the money. With the rate of wear and tear the shoes are getting everyday I suspect I will be lucky to have them for another year maximum 2 more year if I am really lucky. I also experienced a month delay in shipping. I had to reach out to them to get them to actually ship them. Would not recommend, very unfortunate since I am looking for a vegan shoe brand I can get behind.

    Hi Joseph,

    Thanks very much for the review and taking the time to give this feedback, it is much appreciated.

    I am sorry for the problems with your shoes. Sadly the Vibram logos falling off the outsoles of the Oakes Cross Trainers is something I have seen happening a few times. They are provided by Vibram to us to use on the trainers. We have fed back that the logos fall off the sides sometimes, we hope it is something that will be resolved for future production batches.

    I am sorry for the fraying on the tongue. I wanted to let you know that for your peace of mind - at any point you are welcome to a replacement or refund, or we can pay for the costs of repair of any purchase you make with us - if you are not happy at any point. We want all our customers to be happy with their purchases from us and will always put things right if that are any issues. You should expect these trainers to last you many years. We have been selling them for 2017, and speaking from personal experience my pair has lasted about 5 years so far and I have really put them through the works.

    I am sorry for the delay in shipping your order to you. Our warehouse system mistakenly blocked the shipment due to a computer based fraud check. This meant that your order was held for further checks to be made. We have since your order was placed introduced a better system which has meant that any orders flagged by the system to be checked are conducted faster with better communication to the customer. Sorry to let you down like this, usually all orders ship in 1-2 days after they have been placed.

    I hope I have been of some help, do let me know if I can be of any assistance, just reply back to the email I just sent to you or reach out to our customer help team.

    Speak soon,

    Will

    J
    Jo L. (United Kingdom)
    Great quality

    Great quality but sadly had to be returned as too narrow.